01 oktober 2007

Fem baguetter og en boks makrell i tomat

(Mk 6,32-44) Det satt altså fem tusen menn på en gressbakke langt ute på landet. I tillegg var det kvinner og barn. Det var som cupfinalen i fotball med Idol og Dansefeber i pausen. Mange hadde tatt store sjanser for å oppleve dette.

Og store forventninger gjorde at de holdt ut i timesvis. Men tanken på så mye folk, så lite mat og hvor langt det var til nærmeste butikk ga disiplene til Jesus kalde føtter. Derfor ba de Jesus om å sette på bremsene og sende folk hjem mens butikkene ennå var åpne.

Disiplene hadde rett, men tok likevel feil. Da de begynte å dele ut maten som var, endte de opp med mer enn nok. Stiller jeg opp med det jeg har, kan jeg trygt overlate resten til ham. Jesus er ikke så bekymret over hvor mye som mangler. Han er mest opptatt av at jeg bruker det jeg har.
Publisert av Bibelleseringen i Norge, Siesta - uke 40: www.bibelsiesta.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar